Sidor

torsdag 7 april 2011

Vietnam, Ho chi minh city !

Efter lite om och men pa singapores flygplats befinner vi oss nu i Vietnam, vart sista land att besoka innan allting avslutas i Thailand.

Vi har inte stott pa mycket problem pa var resa, i stort satt inga forrutom nu nar vi skulle flyga till Vietnam. Allting var bokat och klart, bara att checka in, trodde vi. Nar vi ska checka in vara vaskor pa flyget sager hon att hon vill se varan retur biljett ut fran Vietnam i och med att vi inte har nagot visum. Fast det var ju lattare sagt an gjort, nar vi inte ens kopt nagra! Vi hade si sa dar 40 minuter pa oss att kopa biljetter, med lite latt strul loste sig allting, tack vare snall pappa i sverige och vi kunde folja med planet.

For tillfallet ar A, E och B ute och roar sig i staden. Antingen skulle de sy upp klader, besoka krigsmuseum eller aka till en stor marknad, ibland far man avsta nar man vaknar med feber, forkylning och halsont.(Sugit)
Ikvall tar vi nattbuss till Phu Quoc dar vi ska sola och bada, hoppas bara vadret ar med oss !

Galet vad vi kan skratta at varandra ibland, kan dela med mig om en kommentar vi frukostbordet idag(namner inga namn men ni far garna gissa!!HAHA)
- Jag tankte pa en sak.. (tyst i en liten stund)
- Jaha ..
- Jo jag skulle vilja ga till apoteket innan vi gor nagot annat..
- Varfor det? du kanner dig la inte sa sjuk, vad ska du ha dar ?
- jo men, halstabletter och antibiotika, ifall !( i forebyggande syfte)
Samma person hittar vi en kvall sokandes pa sin Ipod, Amoba i magen !
Ja du tack behover jag saga mer ..

Hoppas ni haller till godo dar hemma
Pussar och kramar ! Reseganget genom Sofie

1 kommentar:

  1. Hej på Er alla!

    Ni verkar ha det spännande, både planerat och oplanerat, kul att följa Er. Idag har jag ätit torkad annans och mango, direkt import från Thailand en kompis som varit där och hade med sig hem. Jag som älskar frukt skulle stormtrivas, men jag reser med Er i tanken och via webben.
    Fortsätt att sköta om Er.
    Förresten fanns det några fina tyger i Thailand? med härliga färger...

    Faster Mona

    SvaraRadera